26. mai 2010





Når det er bursdag i heimen her hos oss...... blir denne 
   kaken lagd
 Firkløver kake


Jeg deler oppskriften med deg

3 egg
120 gr sukker
som piskes til eggedosis

1 ts bakepulver
90 gr hvetemel
1/2 plate raspet kokesjoklade
blandes i eggedosisen

Springform 24
Stekes ved 180-200 c i 20 min

Fyll
1 pk vanilje saus som lages til vaniljekrem
2 1/2 dl kremfløte som piskes og blandes med vaniljekremen
Del kaken og legg på kremen
Skjær opp banan og legg på

Glasur
1 firkløver
50 gr smør
Smeltes

bland i
1/2 dl melk
150 gr melis
(glasuren må kanskje stå litt kjølig til den er tykk nok)
Smør glasuren på kaken


Håper den vil smake
Lykke til


Ha en fortryllende onsdag

20 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen i huset! Håper at dere får en fin dag alle sammen!

    Den kaken så veldig god ut, det skulle vært forbudt å legge ut bilder av slike fristelser!

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Kaken ser vidunderlig god ut!
    Denne oppskriften må jeg notere meg.

    Og for en herlig tur dere har hatt med DEN flotte seilbåten. Du må vise flere bilder av den.

    Ønsker deg en super onsdag
    klem Tove

    SvarSlett
  3. Kaka så nyyyydelig ut!

    Takk for oppskrift :)

    Ha en flott dag!


    Tove

    SvarSlett
  4. Grattis med dagen i huset, det er ingeniøren sin favortitt kake så nå blir vel han fornøyd:)
    Skal jammen prøve meg på den en dag!

    Ha en super dag.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  5. Den er knallgod!! Gratulerer med dagen og fin feiring til jubilanten!!
    klem

    26. mai 2010 09.46

    SvarSlett
  6. Den kaken er kjempegod - jeg har faktisk ikke laget den på mange år. Laget den mye før... Nå for tiden skal både mannen min og jeg krympe oss, så blir lite kake på oss. Gratulerer med dagen til den som fyller år. Ha en fin dag - klem fra meg

    SvarSlett
  7. Nam..denne så veldig god ut...*smiler*...
    Klem :O)

    SvarSlett
  8. gratulerer med bursdag i huset....

    denne kaken er bare så deilig.. baker den slev av og til...

    nydelig ..kjekt at du deler oppskriften O=)

    klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med bursdag i huset...og kaken ser kjempegod ut!!
    Flotte bilder i innlegget under her også....og så forresten at det ble en fin plassering på seilingen :o)

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  10. den ser veldig,veldig god ut!
    takk for oppskrift.
    Klem Igi

    SvarSlett
  11. Gratulerer med dagen i Lappelinehuset:)
    Jepp, denne kaken er knallgod..
    Klem Linda

    SvarSlett
  12. denne ser smellgod ut.Grattis i heimen.
    Klem

    SvarSlett
  13. Hei på deg.
    Gratulerer med bursdag i huset, og tusen takk for at du deler kake oppskriften med oss.
    Ønsker den en fin fin kveld.

    SvarSlett
  14. hei på deg.. så kjekt at du ville bli med...
    ha en skjønne helg, sålenge...
    PS! denne kaka er max god, mmmmMMmmmmmnnn....
    klem¨¨*

    SvarSlett
  15. grattis med bursdag i familien.... :O)
    Den kaken så veeeldig god ut..., jeg lagrer den under favoritter sånn at jeg har den for hånd når jeg trenger oppskritften... ;O)

    Ønsker deg en strålende helg!

    SvarSlett
  16. Mmm den så deilig ut! Er ikke noe bakermester men kanskje jeg skal prøve meg på den i løpet av helga! God helg!

    SvarSlett
  17. Heisann :O)

    Håper fødselsdagsfeiringen har vært vellykket ;O) må jo det med en så lekker kake :O)

    ønsker deg en riktig god helg og at solen titter frem!!

    klem fra Yvonne

    SvarSlett
  18. Kjempegod kake - takk for at du delere oppskriften - men hvor stor sjokolade skal det være - den megastore?

    SvarSlett
  19. Mmmm den kaken så deilig ut :-)

    Ønsker deg en fiiin helg!
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  20. Dette er jo en kjempegod kake, den tar jeg gjerne et stykke av;)

    Nyt helga og klem fra meg;)

    SvarSlett