30. mai 2010



Male male male.....

Dagene her hos meg går i maling av hus.....
Solen skinner fra skyfri himmel


og heldigvis ser det ut til at værgudene er med oss noen dager fremover....
målet er å bli ferdig til vi skal på ferie...


Fargen heter kalksten og hitil er jeg kjempe fornøyd
og jeg kommer ikke til å skifte farge flere ganger...

Jeg maler på metervis med rekkverk...
det går puttlete og tregt 
Har ikke den største tålmodighet her nei.....
gi meg heller heklearbeidet mitt....


Litt kaffe og sjokolade er lov i pausene på slikt arbeid....

På kvelden blir det tid til hekling.......på teppe mitt
det nærmer seg slutten


Gleder meg til begge deler er ferdig
Ha en fortryllende
søndag 
 

18 kommentarer:

  1. Heisann!!
    Fargen er kjempefin!! Og dere har vært flink!
    Nå er det vår tur men heldigvis skal ikke hele huset males......men jeg skal ta litt rekkverk idag!
    Koselige bilder og litt påfyll av energi trengs!
    Teppet ditt kommer til å bli nydelig.....de herlige fargene :o)
    Kjempefin heading du har.....tror du må hjelpe meg med en jeg!!

    ha en fin dag og nyt været :o)

    SvarSlett
  2. Hei:-) Gurimalla så kreativ du er fortiden! Husmaling og heklearbeid. Jeg hadde ikke hatt armer om kvelden... Så kKlart du må ha en pause med litt energipåfull. Jeg har begynt å samle på akkurat de samme Greengate mønstrene som deg forresten:-)

    Håper været holder seg, og at dere kommer i mål! Flott farge på huset, og teppet har nyedlige blåtoner. God søndag!

    SvarSlett
  3. Knallflinke, ha en super søndag i solen!

    Klem fra Tonje

    SvarSlett
  4. jeg vet så absolutt hvordan det er med den malinga, regnet har satt en liten stopper for oss, veldig synd egentlig for vi har også som mål og bli ferdig før ferien, men det været kan vi desverre ikke styre. Det blir så fint og det er så mye renere og finere med lt hvitt synes jeg, det er slik vi maler også. Egentlig har huset vårs vært lyst, men nå blir det enda lysere. klem monica

    SvarSlett
  5. Flinke dere! Maling er grusomt kjedelig, men det blir så pent når det er ferdig. Dere har valgt en husfarge som blir fin til alle blomster. Vi kjører jord til hagen og i neste uke kan jeg begynne å plante stauder; gleder meg veldig. Ha en fin søndag og lykke til videre med malejobben. Ja, holdt på å glemme; teppet blir fantastisk nydelig, du er flink. Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Puh - for en jobb å bytte farge på huset... Men fint blir det da! :o)

    Trivelig søndag til deg også! :o)

    SvarSlett
  7. Maling av hus er storarbeid, men litt artig også, det er ihvertfall en jobb som synes;) Flott farge dere har valgt. Vi malte for noen år siden fra blått til hvitt, og jeg er kjempefornøyd, men det var litt av en jobb;)
    Nyt dagene og malejobben og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Fargen ser veldig fin ut... ja her går det også i maling av hus.... det er husbanden som gjør det denne gangen...

    rekkverk er puttel arbeid og tidkrvende...

    godt når det er gjort..

    Ja hager krever sin tid den også... men kjekt når lukearbeidet er gjort...

    nyt søndagen,..

    SvarSlett
  9. Hei, så flott fage du maler på huset, gøy å forandre. Flott hekleteppe du lager også, har lagt meg som følger, er ganske ny her som blogger og syntes det er spennende å følge hva som skjer rundt om i verden :)
    Marianne

    SvarSlett
  10. Så fin farge! Å male rekkverk er utrolig kjedelig, så det er godt det er noen år til neste gang:-)

    Gleder meg til å se hekleteppet ditt ferdig.

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  11. Så flittig du er :-)Fargen var nydelig ! og det hekleteppet ditt var utrolig lekkert, skal si det utnytter ledige stunder :-)

    Ønsker deg en fiiin søndag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  12. Veldig fin farge dere har valgt, det ser ut til å bli skikkelig fint :-) Sjokolade er definitivt lov i pausene ;-)

    Gleder meg til å se teppet ditt ferdig :-D

    Ha en fin malesøndag og klem fra Siv

    SvarSlett
  13. Hihihihi...godt det ikke bare er meg som synes maling av stakitt og rekkverk er noe herk;)! En flott farge du har valgt! Den likte jeg! Og for et flott teppe du holder på med=). Gleder meg til å se det ferdig!

    Ønsker deg en fin fin kommende uke!
    Klemmer!

    SvarSlett
  14. God morgen! :O)
    Det teppet ditt blir så fint, det går litt tregt med heklingen min...*ler*...

    Ja, en sjokolade pause er lov når man maler hus!!
    Klem :O)

    SvarSlett
  15. Så flinke dere er! Huset blir kjempe fint. Motivasjon må være, som du skriver, å bli ferdig før ferien.
    Teppet ditt blir kjempe fint.
    Klem Igi

    SvarSlett
  16. STÅ PÅ sier jeg bare,fnis!
    Det er fryktelig kjedelig, men det må jo gjøres:-)
    Syns du er flink jeg,
    - vi må vel til på huset etterhvert her også..!
    Nyydelig teppe , det var det første jeg så når jeg " kom inn":-)
    Ha en fin kveld, her skal det strikkes(DET er mye morsommere!):-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  17. må seie du er aktiv 'smil'. sånnt teppe har eg planer om å hekle og. må berre lære meg hekling først.
    klem

    SvarSlett
  18. Huset ser ut til å bli veldig bra!
    Flott farge. Flink:)
    Teppet ditt ser sååå fint ut. Skulle gjerne hatt tålmodighet til å lage et slikt!

    Ønsker deg en super dag
    klem Tove

    SvarSlett