24. mai 2010



En flott avslappende helg er på hell ...
Med en sliten mann som har seilt regatta..... i 32 timer med 4 timer pause
ble første natt i båthavnen........
Slik ble det for å komme litt tidlig i vei lørdag...

Sammen med gode seilervenner
 gikk turen da til Bekkjarvik som ligger på Austevoll.....



Austevoll er en fiskeri kommune....
Denne sildejenta er lagd i bronse av Arne Meland
En flott jente i sitt arbeid.....


Pinsehelgen er en stor utfart for båtfolket og her ble rimelig fult
tilslutt....

Litt arbeid på toppen av masten ble gjort....men det hadde ikke vert meg som hadde gått
opp dit.....


Søndag var det fine forhold (i hvertfall for meg) til seiling..

Turen gikk da til Fitjar ......hvor familie ble besøkt ......
både på min side og skipperen sin side
Kjekt å kunne reise å besøke på denne måten


Turen hjem gikk også for motor 
med en iskald nordavind rett imot.
Huttetu så kaldt på hendene.....

Håper du også har hatt en flott pinsehelg
Ha en fin ukestart

6 kommentarer:

  1. Kald pinse her også, men satser på neste helg, daaa skal det bli varmt;)
    Høres litt kaldt ut med sjøliv, men sikkert kjempekoselig;)

    Ha ei flott uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Ser ut til at du og skipperen har hatt en strålende flott pinse, selv om været er vært litt grått og kaldt:-) Må være spennende å farte slik sammen på havet:-) God uke

    SvarSlett
  3. Ja pinsen ble kald den. Varmen kommer nok. Arne Meland lager så flotte statuer. Denne har jeg ikke sett før. Kjempefin.
    Klem

    SvarSlett
  4. Uff ja det er kaldt å seile, er oppvokst ved Oslo fjorden med seilbåt. Mange somre ble tilbrakt i båten med lue og votter he he.. men virkelig sjarmerende når det er god vær da:)

    Ha en flott kreativ uke:o)
    klem fra anita

    SvarSlett
  5. Ser dere har vært i Bekkjarvik. Min svigerinne kommer derfra, men har flyttet hit til Østlandet. Selv har jeg aldri vært der.

    Koselig med seilbåt, vi prøver for første gang iår.

    SvarSlett