14. april 2012



Lørdag 
og det er helg igjen !

Jeg starer lørdag morgen med en deilig kopp kaffe 
og kanskje to.


Samtidig som jeg koser meg med et stikketøy...........


Denne fant jeg hos Quiltefia og du finner henne  HER
hun inspirerer meg veldig......


Selvfølgelig ble den i disse fargene .......som jeg liker godt.....

Nå har det seg slik at oppskriften er på engelsk ....og jeg er ikke noe flink i engelsk
så for meg blir dette en stor utfordring....r

Men som Pippi sier......

DETTE HAR JEG IKKE GJORT FØR
SÅ JEG KAN DET HELT SIKKERT :))))

jeg har tatt opp mange ganger allerede...... men nå....er jeg i gang ....så få resten komme 
ettervert

ØNSKER DEG EN FIN HELG 

VELKOMMEN TILBAKE






16 kommentarer:

  1. Så flott genser!
    Kos deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Bra innstilling! Jeg kjenner på det samme - engelske oppskrifter har jeg holdt meg langt unna:)) Ser ut som det blir en fin genser.
    I dag er guttene i byen for å handle konfirmasjonsdresser og jeg regjerer hjemme - gjør som deg med kaffe, håndarbeid og blogging:))
    Riktig god lørdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Ha ha smil smil nå må jeg le :)) det er den samme som jeg strikker i de samme fargene men et annet garn :))
    Fikk også inspirasjonen hos Quiltefia
    God strikkehelg, her er det hyttevask
    Det trengtes :))
    Klem fra meg :))
    Tine som ikke er pålogget og derfor viser som annonym

    SvarSlett
  4. Denne genseren likte jeg også, den så virkelig flott ut..og i de riktige sommerfargene;)
    Har ikke prøvd engelske oppskrifter selv, men det finnes en oversettelse på nettet over de vanligste forkortelsene.
    Ha ei flott helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Denne blir fin!
    Får håpe du slipper å rekke opp flere ganger, for det er jammen kjedelig å måtte gjøre.

    Ha en fin lørdag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  6. Selvsagt måtte det bli blått i strikketøy også ! Nydelig farge :-)) Hvitt og blått er skjønt sammen og blir aldri umoderne uansett ! Er sikker på at du klarer å få ferdig denne genseren. Det hender man må rekke opp; og det er sååå kjedelig , men det blir bra til slutt :-))
    Ønsker deg en fin helg og kos deg med søm og strikk :-)

    SvarSlett
  7. Det er bra du gjør som Pippi, hun er en fin rollemodell for mange av oss, hihi.

    Genseren ser helt skjønn ut!

    Venter i spenning på stolene du trekker om :O)
    Nyt helga og klem fra meg!

    SvarSlett
  8. veEEEldig koselig , si som pippi du ;)
    fine bilder, delige deilige kaffe..
    klemklemklem og fin helg videre...

    SvarSlett
  9. Hei på deg.
    Flott innstilling, skulle nok alle hatt en liten Pippi i oss ;))
    Engelske strikkeoppskrifter kan være en utfordring, ønsker deg lykke til!
    Ha en fortsatt fin helg.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  10. Hon är klok den där Pippi, och jag tror också att du klarar beskrivningen. Jättefin tröja kommer du få. En sån kaffemaskin skulle jag gärna ha också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  11. Kaffi om morgon er viktig....spesielt i helgene når ein har fri:) Flott genser du strikker. Ha ein goe søndag. Gildt å følge deg på bloggen. klem lilla dør

    SvarSlett
  12. Hørtes ut som en perfekt lørdag :)
    Du er jammen flink å sette igang med en oppskrift på engelsk.
    Ha google tranlate foran deg ;))

    God ukestart til deg også ♥

    Klem

    SvarSlett
  13. Hei hei...

    Høres ut som du har hatt en god helg! Kaffe og koselig håndarbeid, hva er vel bedre....

    Ønsker deg en god ny uke, så krysser vi fingrene for at det blir litt varmere etterhvert! Stor klem

    SvarSlett
  14. Du vet å kose deg, det er viktig i en travel hverdag. Genseren blir kjempefin, du finner nok ut av oppskriften etterhvert.

    Satser på varmere dager, nå vil jeg ha VÅR-temperatur....

    Fin tirsdag til deg, klem.

    SvarSlett
  15. Hei.

    Har kjempe lyst på en sånn genser jeg også.
    Men jeg strikker ikke !!
    Jaja, jeg gleder meg til å se din, når den er ferdig.
    Kanskje det er noen som oversetter mønsteret, så kan jeg også få meg en sånn. Da leverer jeg garn og mønster til en eldre dame som strikker den for meg, men tviler på at det blir godt tatt i mot når oppskriften er på engelsk.

    Ha en fin dag.
    Klem Linda.

    SvarSlett
  16. Spennende dette...og hvordan går det ??
    Har du en slik kjekk kaffemaskin du da ??
    Ønsker meg!!

    ha en fin torsdag Lappeline :)

    SvarSlett